Fakta och referenser

Här visas lite fakta och referenser gällande konferens och kick off på Rockelstad


Några av de företag och organisationer som haft konferens här:

Sörmlands Landsting, Volvo, Fatshark, King.com, Skanska, NCC, Vasakronan, Microsoft, Lantmännen, Kommuner (Nacka, Botkyrka, Flen, Nyköping, Örebro, Trosa, Gnesta m.fl), Trafikverket, Twilfit, BankID, Säpo, Nordea, Swedbank, Landshyporek, Sixt, HP, Stadium, Sweco, Mälardalens högskola, Holmen, Ica och många fler.

Offert och priser

Sedan många år har vi en prislista här på hemsidan. Men vi skickar er gärna en offert innan ni bestämmer er. För att kunna göra detta behöver vi veta hur många ni planerar vara, ungefärlig ankomst och avresetid och kanske något om er agenda. Prislistan varierar med hur många ni är, antal extramåltider och delvis vilket upplägg som önskas. Det går att använda "intresseanmälan" på denna sida för att skicka en förfrågan. Vi försöker e-posta tillbaka så fort vi kan. 

Ledig kapacitet

En första bild av om det är ledigt går att få direkt här på hemsidan, genom att kolla i vår bokningskalender under huvudrubriken konferens. Observera att vi dock endast kan boka hela dagar i vår nuvarande bokningskalender, och att det därför kan vara ett sällskap som åker under en dag som inte ser bokad ut, så lediga datum måste alltid stämmas av med oss.

Reception och nycklar

Vi har ingen reception, då delar av Slottet även fungerar som vår bostad. Vi finns dock tillhands för att hjälpa till med olika frågor. Rummen har inte egna nycklar, dörrarna går dock att stänga, och oftast att låsa från insidan.

Kontaktpersoner

Anna är ansvarig för konferensförfrågningar eller om ni vill boka husen och laga egen mat. Aktiviteter vid konferenser och kickoffer hanteras av Fredrik med hjälp av Robert, Anton och Peter, när gruppen delas in i fler lag vid t.ex. teambuilding medverkar ibland även andra personer som handledare. Någon i familjen guidar runt i slottet, vilket är en vanlig aktivitet före middagen, kanske med en drink i handen.

Företaget och ägare

Rockelstad Slott är det officiella namnet i kommerciella sammanhang. Gården är också en gammal sätesgård och kallas ofta Rockelstad Säteri. Fastigheten ägs av familjen von Post sedan 1973. Verksamheten på gården bedrivs i bolaget Rockelstad AB med som ägs av Anna och Fredrik von Post.

Rumsfördelning

När ni kommer fram till Rockelstad är det ofta lämpligt att folk får sina rum. Det är bäst att i förväg ha bestämt vem som skall bo i vilket rum, särskilt om ni bokat dubbelrum. Vi har lagt ut en sovrumsguide här på webbsidan (sovrumsguiden) där ni själva kan bestämma rum utifrån olika förutsättningar, t.ex. trappor, avstånd till dusch/wc, antal sängar på rummen etc. 

Maträtter och middagslokal

Tillsammans med Anna bestämmer ni vilka maträtter / viner som passar. Observera att vi inte har en fast meny. I Östra flygeln finns de stora gårdsköken sedan flera hundra år. Här har vi också byggt ut matsalen med en trevlig glasveranda, Måltider serveras vanligtvis här. När det är viktig kundrepresentation eller om det finns särskilda önskemål serverar vi ibland mat i gamla matsalen på slottet (tilläggskostnad då maten behöver bäras från flygeln).

Kaffepauser

Kaffe efter måltiderna serveras antingen i middagslokalen eller i Östra flygelns förmak. För grupper under 20 personer finns möjlighet att inta kaffe och avec i slottets förmak för att byta miljö efter middagen. För och eftermiddagskaffe serveras vanligen i anslutning till konferenslokalen. Man kan ta med kaffet och sitta utomhus vid fint väder.

Konferenslokal och grupprum

Vi har fyra konferensrum. Konferenslokalen i Gula Paviljongen är störst och den vi i första hand använder. I Brygghusets undervåning finns plats för ca 45 personer i skolsittning. På östra flygelns övervåning finns plats för ca 14 personer. I slottet finns ett styrelserum för 12 personer. Runt om i husen finns många olika sittgrupper som kan användas för grupprum. Frukt, vatten och godis finns tillgängligt i konferenslokalen. 

Konferensutrustning

I alla konferenslokalerna finns projektor, whiteboard, filmduk och minst 2 blädderblock. Anteckningsblock och pennor finns tillgängligt. Vi håller inte med datorer, men kan ordna utskrift. Konferenslokalerna liksom många andra rum har wifi. 

Guidad slottsvisning

En tur runt i slottet med någon ur familjen som berättar om godsets långa historia och forna ägarnas öden och äventyr brukar vara ett uppskattat inslag före middagen, men ibland också efter middagen. Guidningen tar ca 1 timme. Som ett kortare alternativ erbjuder vi en slottspresentation där vi på ca 10-15 minuter kortfattat presenterar slottet, och där ni sedan minglar i ca 15 minuter. Båda alternativen kan kombineras med en fördrink. 

Aktiviteter

Vi erbjuder en mängd olika teambuilding aktiviteter för kick off. (egen rubrik). Till skillnad från många andra ställen genomför vi många av aktiviteterna med egen personal och utrustning. Det ger lite större flexibilitet vid väderomslag och tidsändringar. Det är möjligt att ordna brasa vintertid samt dryck på vissa av stationerna. 

Avbeställning

Om en konferens eller kick off avbeställs innan den genomförts tillämpar vi SHR (Sveriges Hotell & Restaurangföretagares) regelverk för avbeställning av konferenser. 

Detta regelverk ser i korthet ut enligt nedan: 

- Avbokning/delavbokning sker skriftligt t.ex. via mail.
- Avbokning skall bekräftas skriftligt av Rockelstad (via e-post)
- Avbokning senare än 4 veckor innan arrangemang debiteras med 75 %
- Avbokning senare än 2 veckor innan arrangemang debiteras med 100 %

Vi är inte främmande för att göra andra uppgörelser än detta regelverk. Detta skall i så fall överenskommas i samband med bokningen.

Telefonnummer och adress

Anna von Post, Fredrik von Post
Rockelstad Slott
649 91 Sparreholm
Tel vxl: 0157-320 10
mob Anna: 070-212 81 31
mob Fredrik: 070-565 12 02
E-post: info@rockelstad.se